از مدیریت منابع انسانی تا مدیریت بحران؛ دستورالعملهای جدید مدیرکل منابع در جلسه شورای معاونین
به گزارش روابط عمومی منبابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، جلسه شورای معاونین با ریاست رضا باقری فهرجی، مدیرکل، با هدف تدوین برنامههای عملیاتی و ارتقای توانمندیهای کارشناسان و برنامههای راهبردی برای ارتقای بهرهوری و آمادگی در برابر بحرانها تدوین گردید.
**ارتقای دانش فنی و شفافسازی فرآیندها:**
در این نشست، بر لزوم آموزش تخصصی کارشناسان کارگروه تخصیص و کارگروه نظارتی بر معدن و طرحهای عمومی عمرانی تأکید شد. آقای باقری با اشاره به نقش حیاتی کارشناسان شهرستانها در آغاز فرآیندهای اجرایی، خواستار برگزاری دورههای آموزشی متناسب با مسئولیتهای آنها شد. وی همچنین تأکید کرد که به دلیل کمبود نیرو، باید تفکیک وظایف میان مسئولان با سرعت بیشتری انجام شود و تمامی فعالیتها در سامانههای مربوطه با شفافیت کامل ثبت گردد. نظارت بر برگزاری این کلاسهای آموزشی نیز بر عهده ریاست حراست خواهد بود.
**تحول در مدیریت نیروی انسانی:**
یکی از تصمیمات مهم این جلسه، ایجاد بستری برای استفاده از ظرفیتهای نهفته نیروها بود. مقرر شد کمیته نیروی انسانی با ایجاد پروندههای «ظرفیتسنجی»، به شناسایی و انتخاب مدیران جوان و مستعد بپردازد. همچنین سیستم گزارشدهی پنجشنبهها برای ارزیابی عملکرد کارشناسان توسط معاونین به مدیرکل، بازنگری شد.
**مدیریت انرژی و آمادگی در برابر آتشسوزی:**
در حوزه مدیریت انرژی، دستور تشکیل کمیتههای تخصصی انرژی در تمامی شهرستانها صادر گردید. علاوه بر این، در بخش مدیریت بحران، برنامه عملیاتی دقیقی برای مقابله با آتشسوزیها تدوین شود. این برنامه شامل برگزاری جلسات آموزشی با دهیاریها و آموزش مفاهیم تخصصی نظیر «نقشه حریق»، «تحلیل جهت باد» و «مدیریت زمان طلایی» به کارشناسان، دهیاران و مردم محلی و بسیج جهت افزایش سطح آمادگی در سطح جامعه است.




نظر شما :